Oct 6, 2016
  • Købmænd på rejse

    Detailhandlen gennemgår en voldsom digitalisering disse år, og hos en af branchens absolutte giganter, Dagrofa, var det tid til en ny rammeaftale for kommunikationsnettet. ”Markedet ændrer sig konstant, kapaciteten er steget voldsomt over tid. Derfor er der også hele tiden nye krav til effektiviteten i vores dataforbindelser,” forklarer Michael Rasmussen IT driftschef hos Dagrofa, der beskæftiger cirka 7.000 ansatte i Danmark og har en omsætning på den rigtige side af 19 milliarder kroner.

    Dagrofa besluttede sig for et udbud for at få en ny leverandøraftale og havde brug for specialekspertise til udbudsprocessen. ”Vi valgte Devoteam på grund af deres dybe indsigt i både markedet og området samt deres brede erfaring med sådanne opgaver. Og så var de hurtige til at forstå netop vores forretning og vores behov.”

  • Nem sammenligning på tværs

    Udbudsprocessen startede med at identificere de rette leverandører til at deltage i udbuddet. ”Vores kommunikationsnet er en stor opgave, der kræver et vist footprint, så det var forholdsvist nemt at finde frem til den rette håndfuld leverandører.”
    Næste skridt var udarbejdelse af udbudmateriale med den rette effektivitet og kvalitet. ”For det første sørgede Devoteam for, at vores eget ressourceforbrug var begrænset. Vi skulle ikke ud at opfinde den dybe tallerken, men blev inddraget når det var relevant. For det andet var udbudsmaterialet omhyggeligt og overskueligt, så vi forholdsvist nemt kunne lave den nødvendige sammenligning på tværs, når leverandørerne svarede tilbage.”

    Den omhyggelige udbudsproces endte med en løsning, der passer koncernen i dag og samtidig giver handlefrihed til at følge udviklingen, og måske endda være på forkant. ”Vi har i dag en væsentlig bedre kapacitet og kvalitet i vores netværk, og det er afgørende.”

    Du kan downloade hele casen til højre på siden.