Jan 11, 2017
  • Stjernefrø og service management rykker hos Devoteam | Globicon

    Service management er et område i voldsom vækst, såvel kommercielt som fagligt, og det giver spændende karrieremuligheder, også i en ung alder. Niklas Vohnsen og Hans Erik Nielsen, henholdsvis 25 og 27 år, er udnævnt til Senior Consultants hos Devoteam | Globicon.

    De arbejder begge med service management, som længe har været anvendt inden for it, men nu også hastigt finder anvendelser inden for andre områder som HR og Facility Services. Den primære løsning, de to stjernefrø arbejder med, er ServiceNow, der på få år har erobret mere end en tredjedel af det danske marked for service management. ”Det er et ekstremt fleksibelt system uden tekniske begrænsninger og derfor meget spændende at arbejde med,” forklarer Niklas Vohnsen. ”Du kan ændre alt, og derfor er det afgørende at kende produktet, arkitekturen samt ikke mindst kundens behov for at designe den rigtige løsning”

    For ham er det daglige samarbejde med kunden en vigtig og værdsat del af jobbet. ”Jeg har en teknisk uddannelse, men jeg ville ikke trives med at sidde bag en skærm hele dagen og få en arbejdsliste stukket i hånden. Vi har en procestilgang, hvor vi via tæt samarbejde forstår og guider kunden for at opnå det optimale resultat.”

    Forudsætningen er imidlertid stadig teknisk kunnen, og det har Hans Erik Nielsen i overmål. ”Jeg har altid godt kunnet lide matematik og teknologi, så jeg var ikke i tvivl om, at jeg skulle læse på DTU. Mit arbejde går ud på at løse problemer og optimere processer, og det skal være i orden. Jeg går meget op i, at koden virker. Det skal ikke bare være noget, der er klistret sammen.”

    Hans Erik Nielsen startede karrieren hos Devoteam | Globicon for to år siden. ”Det er faktisk det eneste job, jeg nåede at søge. Jeg var til samtale, og der var god kemi. Jeg har et job, hvor jeg hele tiden bliver klogere og derfor også får nye slags opgaver.”

    Det er også Niklas Vohnsens bud på fremtiden hos Devoteam | Globicon. ”Jeg kan ikke sige, om jeg sidder med de samme opgaver om et år eller to, men jeg lærer hele tiden nyt. Hver kunde, hvert projekt er anderledes, og vi får lov til at vokse med opgaverne.”